Heeft onze schoonmaakster genoeg tijd?

Wij wonen in een appartement van 65m2 (alles gelijkvloers). Door onze meer dan fulltime banen, krijgen we het huishouden niet goed gedaan. Dus: schoonmaakster. We laten haar twee per week komen. Maar de laatste tijd klaagt ze dat ze twee uur niet genoeg vindt voor wat ze moet doen. Voor ons betrekkelijk kleine huis, vinden wij het nogal meevallen. Of heeft zij gelijk?

Ze doet: stoffen, stofzuigen, dweilen, wc en wasbak in badkamer en gasfornuis/aanrechtblad. Voor alle duidelijkheid: voordat ze komt is het altijd opgeruimd. Dat hoeft ze niet te doen.

Wat zijn jullie ervaringen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Er viel een woord weg. Ze komt twee UUR per week.

Toegevoegd na 1 uur:
In antwoord op de vraag: ze is 42 jaar.

Toegevoegd na 1 uur:
In antwoord op de vraag: ze is 42 jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (6)

Een huis is gemiddeld 110m2? Met 2 verdiepingen.

220m2 Stofzuigen
Een wc is goed doen 15 - 10 minuten
Een badkamer 15 minuten
Gasfornuis aanrecht 12 minuten
dweilen neem ik aan keuken en badkamer?

Als manager in deze branche lijkt mij 2 uur meer dan voldoende. Kan ze nog snel een bakkie doen ook.

Het verschil tussen private schoonmaaksters en die in dienst van een schoonmaakbedrijf i wel vaak het tempo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
65m2 is niet super groot en makkelijk bij te houden. wij hebben een huis dat groter is en bij ons kom een schoonmaakster die is ook 2 uur bezig, dan doet ze wel niet elke keer dweilen of of heel de keuken poetsen. maar na 2 uur ziet alles er weer spik en span uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In twee uur moet dit kunnen, dan moet ze maar wat sneller door het huis aangezien jullie het opgeruimd hebben voor haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij dat je schoonmaakster deze werkzaamheden in 2 uur moet kunnen doen.
Niet onbelangrijke factor is nog wel de leeftijd van de schoonmaakster ?

Belangrijk is inderdaad dat alles opgeruimd is en dat er niet extreem veel spullen in huis staan, waar ze (voorzichtig) om heen moet laveren of (eventuele kwetsbare/breekbare) spullen)die ze af moet stoffen.

Ik ga er wel van uit dat ze niet de woonkamer hoeft te dweilen, maar dat hier vloerbedekking ligt of laminaat dat ze alleen hoeft te stofzuigen.

Maar misschien dat je ze toch wat tegemoet kunt komen en een half uurtje erbij doet.
12 jaar geleden
Dit moet te doen zijn hoor,en ze kan tussendoor dan ook nog eens 10 minuten pauze nemen.

Ik weet niet wat de leeftijd is van je schoonmaakster,maar dat het er wel een beetje mee te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien haar leeftijd moet dit gewoon kunnen.
De ene persoon is een Pietje Precies en de ander poetst met de franse slag.

Je zou de werkzaamheden een keer zelf kunnen uitvoeren met kwaliteit die je eraan stelt, en meten of alle activiteiten binnen een uur zijn uit te voeren.