waarom pikken mijn kippen mekaar aan de snavel?

Heb sinds kort kippen erg leuk en hebben het naar hun zin kunnen goed met mekaar opschieten .Maar het gedrag ken ik niet iemand of ongedierte bij zich wat ze weghalen BVd voor antwoorden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze hebben geen ruzie dus luizen of ander gedrag? Iemand??

Het beste antwoord

Pikgedrag bij kippen is eigenlijk om te laten zien wie de sterkste is, degene die het meeste pikt en het minst gepikt wordt is het dominantst en krijgt normaal gesporken ook het meest eten. Dit doen alle kippen en dit is heel normaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit had ik het begin nu weten ze wie de baas is en de rang is bepaalt .Heb er geen haan bij dus de zwarte neemt die taak over,erg leuk om te zien hoe
Zij bepaald wat wel en niet kan.Wat ze nu doen is niet gemeen bedoeld of vechten,meer zoiets van hoi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het punt is dat kippen dit blijven doen, het is niet zo dat als er een de baas is iedereen zich er bij neer legt en allemaal stoppen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het meedenken Bart.Het is niet echt pikken wat ze doen niet gemeen in elk geval meer zo van aai ik ben er .Weet niet hoe ik het anders moet zeggen (kusje HIII) ok soms krijgt er 1 een pik .Maar zit daar niet over in.Dus geen luizen of andere dieren in het verenpak?.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het meedenken.

Andere antwoorden (1)

Het is een vorm van gezellig onder elkaar, voor elkaar zorgen.
Ze hebben het dus erg naar hun zin.
Zie het bij mijn kippen ook vaak.
Mooie kipjes trouwens, heel mooi zelfs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dag Ed mooi hè zijn Chabo en Sebright krieltjes.Denk dat je weer eens gelijk hebt en die min snap ik dus niet.Zijn jonge kippen nu 4 maanden oud ,wou altijd al kippen maar ja kan niet alles meteen.Ze zijn id erg mooi en ben er blij mee!!!Plus van mij