Moet je nog iets met eendagskuikens doen voordat je ze aan de kat voert?

Misschien dat de vraag er nu twee keer staat. De eerste keer leek fout te gaan.

Ik heb vandaag voor het eerst eendagskuikens gekocht. Maar de katten lijken niet te snappen dat het eten is.

Ze spelen er ook niet mee. Even ruiken en toen niets meer. Ook niet als ik ze zelf over de grond schuif.

Ze lusten wel rauw vlees. Voldy heeft laatst mijn kipfilet gejat van het aanrecht.

9 jaar geleden
in: Wonen
5.3K

Het beste antwoord

Vaak begrijpen ze inderdaad in eerste instantie niet dat het eetbaar is, hoewel veel katten het prachtig speelgoed vinden.
Wat je kan doen is de kuikens tussen de pootjes een stuk inknippen, zodat het vlees bloot komt te liggen.
Dat moet je echter voorzichtig en met beleid doen, want als je te snel wil knippen dan heb je kans dat je *splash* een spriets eigeel over je heen krijgt.
Rieneke1
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb hem ingeknipt Voldy ruikt er nu meer aan. En lijkt lichtelijk geïnteresseerd.
Rieneke1
9 jaar geleden
Ach de een is sneller dan de ander :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat vinden ze ervan als je er een beetje mee gooit? Mijn katten vonden dat prachtig en verslonden ze dan met huid en haar. Alleen de snaveltjes en pootjes aten ze niet op.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Nee het heeft geen succes gehad. Ze doen er helemaal niets mee. Ook niet als ik er mee ga spelen. Ik krijg twee verwijtende koppen. Meer niet.
Rieneke1
9 jaar geleden
Nou ja zeg! En als je ze verder in stukjes knipt?
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Wat ik ook probeer. Ze eten het niet. Ze lusten het niet denk ik. Rauwe kipfilet wel en lamshart lust de kater wel maar de poes niet. Ik geef jou de 10 punten. En de rest van de kuikens gaat naar mijn collega. Dan zijn ze niet voor niets gestorven.

Andere antwoorden (1)

Er zijn verschillende smaken.
De ene kat vindt een rauw kuiken lekker [doe dit buiten ivm de zooi van de dooier!] en de andere kat wil alleen maar een gekookt eendagskuiken. Mijn eigen katten waren verschillend zelfs die rauw en gekookt bliefden.

Net als iets koken tot het hard is [ei] en afhankelijk van de kat met een goede schaar in stukjes knippen.

Heb nog geen kat mee gemaakt die er niet van houdt!

Succes Heer!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Buiten werkt niet. Ze komen pas sinds kort in de tuin (alleen onder begeleiding) daar is het veel te spannend voor eten ;-)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb er een een beetje ingeknipt volgens Rienekes advies. Werkt dat ook niet ga ik koken proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Begrijp het @Heer V, maar buiten eten kan over een tijdje wel, denk ik. Was maar een tip ivm de troep [een ei op de grond laten vallen, en dan wat ligt er ... een ongekookte dooier... wat veel zooi geeft].