Kan het kwaad dat er kleine stukjes bot in een rolletje lamshart zit voor katten?

Het komt van de dierenwinkel en is bedoeld voor katten.

Het zijn kleine stukjes van ongeveer een halve centimeter.

8 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik kijk wat mijn katten allemaal naar binnenwerken qua muizen denk ik niet dat dit veel kwaad kan.

Antwoorden (1)

Nee, zolang het maar niet verhit is.
Verhit bot kan splinteren, en vervolgens de maag- of darmwand doorboren.
Bij rauw bot is dat niet het geval.

Laat je kat maar lekker smullen van het lamshart, ook nog eens extreem goed voor de darmflora!
Rieneke1
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zomaar een vraagje: Wat doen stukjes bot in een lamshart? Dan is dat toch een toevoeging van andere soorten vlees? M.a.w. ik verwacht in vlees van het hart geen stukjes bot...
Rieneke1
8 jaar geleden
Goeie vraag Jackall. Ik vermoed dat het geen bot betreft, maar harde stukjes vet, maar zeker weet ik dat natuurlijk niet.
zondag
8 jaar geleden
Neem eens een hapje; dan weet je het zo. :)
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Het is echt keihard.
Rieneke1
8 jaar geleden
Bestudeer het etiket eens?
Ik koop lamshart in flinke brokken, en er zit aan sommige brokken wel een rand vet, maar bot heb ik nooit gezien.