Nee, dat is geen kakkerlak. Alle zoektochten die ik gedaan heb om het beestje te determineren leidden tot de volgende meest gelijkende soort:
Harpalus rufipes, oftewel Aardbeiloopkever. Die heeft een zwart lijf met glanzende kop en schouders en mat gestreept schild, en roodbruine poten en voelsprieten. Volgroeid zijn ze ongeveer anderhalve centimeter lang. Ondanks dat het een loopkever genoemd wordt kan het insect ook vliegen.
Amadea