Hoe bescherm ik een oudgrenen kast tegen vocht die buiten onder een overkapping staat?

8 jaar geleden
in: Wonen
2.9K
Ivana
8 jaar geleden
Zet het in de botenlak.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wordt ie nat of niet? Komt er spatwater tegen de onderkant? Onder een overkapping met ventilatie/wind blijft hout prima droog en hoeft op zich niet beschermt te worden.
Het zal wel door direct zonlicht verkleuren en eerder uitdrogen dan rotten. Ook daar helpt (boten)lak tegen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zet hem binnen als dat kan, lukt dat niet, zet hem dan op pallets, zodat hij van de grond staat. Doe er ook een groot zeil over, dat de hele kast bedekt. De hele winter zal het dan niet overleven, maar voor een paar weken kan dit wel.

Het beste antwoord

Van binnen en buiten in drie lagen blanke bootlak zetten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat lukt echt niet,door het vocht trekt hij aan alle kanten krom.
Hout kan niet te vochtig staan,ook niet met iets er overheen.
Je zal iets anders moeten verzinnen,waar het niet vochtig is.
burgos
8 jaar geleden
Het zal erg moeilijk zijn deze te beschermen tegen vocht buiten.
Wat aan te raden is om deze vrij van de vloer te zetten (op stenen of kunststof blokken zetten).
En niet direct tegen een muur plaatsen.
Dus rondom vrijstaand.