Hallo ik heb een vraag over meterstanden. Ik heb een dubbele meter, moet ik meter I en meter II bij elkaar optellen om te weten wat mijn verbruik is?

Een vraag over stroomverbruik. Ik heb 2 meters
Meter I was begin september 16755 kwh
Meter II was begin september 23980 kwh
Nu staat meter I op 16920 en
Meter II op 24219
Is dit een normaal verbruik? Moet ik het verbruik van de 2 meters bij elkaar optellen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
3K

Het beste antwoord

Nee, niet bij elkaar optellen. De meters 1 en 2 staan voor hoog en laag tarief. Op wel dag en nacht tarief genoemd. Dat je twee meters hebt, wilt nog niet persé betekenen dat er ook zo wordt afgerekend.
Het zou kunnen dat de energie leverancier ze bij elkaar optelt een één tarief hanteert.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of jouw verbruik normaal is, kan ik zo niet beoordelen. Dat hangt mede af van het aantal bewoners en de grootte van je woning.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja : niet voor het energie bedrijf want er hangt een ander bedrag € maar wil je het stroom verbruik in kilowatt weten ja . Wat normaal is weet ik niet .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
je hebt dus een verbruik van 404, echter tegen 2 verschillende tarieven. 404 is erg laag, maar ik ken je woonsituatie niet.

Toegevoegd na 47 seconden:
oh wacht, 404 over 3 maanden, dat is dus 1600 per jaar. dat is nog steeds erg netjes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je
Ik heb vandaag gemaild naar mijn energiemaatschappij en ik betaal nu €90,- aan voorschot voor gas en elektriciteit, ze mailen terug dat, met de wintermaanden op komst, ik zou moeten verhogen naar €144,- pm
Ik vind dat erg veel voor een alleenstaande in een eengezinswoning en overdag nooit thuis ben, behoudens weekenden en schoolvakanties
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om te kunnen beoordelen of het voorschot voor elektra goed is, moet je eerst weten welk deel van de € 90 voor stroom en wat voor gas is en welke veronderstelde jaarhoeveelheden daarbij horen (stroom in KwH en gas in m3)