Hoe kan ik ons bed verstevigen?

We hebben een Ikea Malm bed. Zo'n bed heeft in het midden een metalen balk waar de bedframes op rusten. Ik ben een vrij lichte slaper, waardoor ik al snel wakker word als mijn vriendin zich omdraait. Het matras beweegt dan even op en neer. Dit komt omdat die middenbalk meeveert met de beweging. Ik had zelf al bedacht om er boeken onder te leggen. Dit werkt niet goed omdat de hoogte niet nauwkeurig genoeg in te stellen is. Heb een uitschuifbare balk bij de ikea gekocht. Dat gaat denk ik ook niet werken want: zodra we in bed liggen is de balk het diepst doorgezakt en dan moet het ondersteunt worden, zodra we uit bed gaan buigt de balk weer terug en valt de uitschuifbare balk om. Iemand een idee om het bed te verstevigen? Alle ideeën zijn welkom. Bedankt alvast!

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat de boeken betreft: heb er papier aan toegevoegd om de hoogte beter in te kunnen stellen. Het was alleen erg lastig te bepalen hoe hoog de stapel moest worden. Vaak was het te hoog waardoor we in het midden van het bed een bult kregen. Omdat het zo lastig te bepalen was en het zoveel tijd kost om de hoogte aan te passen heb ik het toen maar opgegeven.

Toegevoegd na 2 dagen:
@Thecis: Bedankt voor de reactie. Hoe heb je deze uitschuifbalken er dan ondergeplaatst? In de lengte- of breedterichting van het bed? Deze balken hebben toch een ophangpunt nodig?

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik had niet gezien dat er meerdere mensen hadden gereageerd: allemaal bedankt. Als ik middenpootjes plaats zonder in bed te liggen voelt het m

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
10.6K

Antwoorden (1)

Ik heb een soort gelijk probleem gehad en dit vrij simpel opgelost. Die uitschuifbalk van de ikea kost 10 euro. Koop er 2 extra en zet deze er in onder beide lattenbodems in het midden. Hierdoor wordt de beweging gedempt, naar beide kanten op.

Wel even goed met uitmeten zodat de uitschuifbalken op precies dezelfde hoogte staan.