hoe ontdooi je het snelst/gemakkelijkst je koelkast met 3 diepvrieslades?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.3K

Het beste antwoord

Ik doe het met de föhn.

Richt de föhn schuin op het ijs, daar waar hij aan de koelkast is gehecht. Zo laat hij in zijn geheel vaak los en heb je grote brokken ijs, die je zo weg kunt halen.

In no time gepiept.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Maak je koelkast en vriezer leeg, haal de stekker uit het stopcontact, zet een bakje met warm water in de ruimtes en dan kun je het schoonmaken.

Vergeet niet iets te gebruiken om het vocht op te vangen wat vrij komt tijdens het ontdooien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een mogelijkheid wat ook goed werkt (na uitzetten vriezer).

Ik doe altijd warm water in een plantenspuit en spuit dan op het ijs. Bij ons is dat nodig omdat het ijs ook in de roosters zit en ik ze zo niet beschadig (door krabben). Een föhn werkt niet prettig (bij ons model) omdat ik dan diep in de lades moet blazen en dat vind ik gevaarlijk met het water.

Door het warme water wordt alles goed schoon en na drogen kan de vriezer weer aan.

Toegevoegd na 56 seconden:
nb. ik bedenk me nu dat mijn oplossing bij ons goed werkt omdat het water goed weg kan. Dus een beetje meer water is ook geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hetzelfde als noralytje alleen doe ik de deur wel even op n kier zetten dan kan de condens t ijs even laten smelten.na n mun van tijd kan je t ijs weg halen.laat meestal met grote brokken los.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stekker eruit, deuren open.
Dan zet ik twee pannen water op het vuur totdat het water kookt.
Die pannen zet ik met water en al in de vriezer, en doe de deur dicht.
Na een kwartiertje pannen eruit en nogmaals op het vuur. Daarna weer in de vriezer.
Na een halfuurtje is de vriezer volledig ontdooid en kan ik de boel gaan schoonmaken.
Niet vergeten veel doeken voor je vriezer te leggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad met de fohn!.....dweil op de vloer en als het past een schaal tegen de onderkant plaatsen....zo gebeurd met ontdooien!.....droogwrijven en voila!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zet hem buiten en met de waterslang spuit ik het ijs er uit,werkt prima