Mag je een langdurige (thuis)cursus volgen als vervanging van een MBO als in dit jaar nog 18 gaat worden?

Zelf zit ik nu op een MBO. een half jaar lang nu. maar eigenlijk kan ik dit nog niet goed aan omdat ik mentaal gezien het dit jaar niet aan zou gaan kunnen.

in Juli wordt ik 18 en ik vraag me af als je dan als vervanging een cursus mag doen in plaats van een opleiding op een MBO school zelf.
Na die cursus zou ik wel graag weer naar een MBO willen voor een echt mooi diploma ding.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Cursussen
1.8K
Erna55
8 jaar geleden
Je zult op school moeten blijven tot je 18 jaar bent.
Je zegt dat je het " mentaal" niet aan zou kunnen.
Ga een gesprek aan met je mentor op school.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Erna55 Hoi, Op school heb ik geregeld gesprekken met mijn mentor en ik heb tweemaal weeks begeleiding van de school psycholoog. Dus ik denk niet dat het dan daar aan ligt :/

Het beste antwoord

Nee, als je nu nog geen havo-, vwo- of mbo-diploma op niveau 2 hebt, moet je naar school tot je 18 bent of eerder zo'n diploma haalt. Dat is de kwalificatieplicht.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of de praktijkschool hebt afgerond, dan heb je ook geen kwalificatieplicht meer. +
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Best stom wel. maar oke. Dank je voor het antwoord