Hoe doe ik de regendans?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.2K
Pieter2011
12 jaar geleden
Niet nu, hoor. Het is hier net droog en dat willen we graag zo houden!
anneliez
12 jaar geleden
Voor hier hoeft het ook niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We zijn hier al voorzien, dank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je met de regendans bereiken dat het gaat regenen of dat het regenen stopt? En waar?
Kimath
12 jaar geleden
Het regent hier al genoeg, dus doe maar niet :p

Het beste antwoord

Eerst moet je een kampvuur maken, dan begin je rondjes te lopen en terwijl roep je de weergod op. (Hoe je een weergod oproept lees je hier: http://wikipedia.org/weergod) Ik heb het ook al eens gedaan en het werkt echt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Link doet het niet, maar toch plusje.
bamibal
12 jaar geleden
Heb je voor mij dan ook een staatsloterijdans?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik straks in een hoosbui naar huis loop weet ik wie ik de schuld ga geven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Weathergod
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als nou 30 mensen tegelijk de regendans doen dan krijg je dus al de onverwachte weersveranderingen...aaah ok.
ja dat werkt inderdaad echt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie hebben het allemaal uitgeprobeerd zeker? ;-) Ik zat op de fiets onderweg naar de trein en opeens kreeg ik een stortbui over me heen hihi! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als we nu met z'n allen de regendans gaan dansen, gaat het wekenlang regenen en zijn we van de droogte af!! XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer informatief

Andere antwoorden (2)

De Indianen doen de regendans op deze manier:

Elke Indianenstam had zijn traditionele medicijnman, wat wij tegenwoordig een weerman noemen.
Deze medicijnman was vaak de oudste en ook de wijze man van de stam, zelfs van een heel dorp, omdat zo'n man altijd wel een middeltje tegen een ziekte had, of een kruid tegen een pijnlijke kwaal.

Wij zouden nu zeggen dat de wijze medicijnman een uitstekend psychotherapeut zou zijn, of een hypnotiseur, of een weerkundige.

Want al deze facetten van de natuurlijke wetten had zo'n man in zich. Hij was in staat om iemand zo te manipuleren dat men geloofde wat hij zei. Nu heet zo'n iemand zelfs een mental coache.

Maar in die tijd ging de medicijnman als volgt te werk, bijvoorbeeld bij lange droogte werd de honger vaak de angst voor te vluchten naar weer een ander stuk land waar nog gras was, waar je nog kon jagen op buffels, maar dan moest er geen andere stam in de buurt zijn anders werd het weer oorlog.

Dus in die tijd was het belangrijk om het geloof een handje te helpen, en daar was de medicijnman de juiste persoon voor.

Deze sprak dan tegen het Opperhoofd van zijn stam dat iedereen in een kring moest gaan zitten, bij het vallen van de avond. Het vuur werd opgestookt, en de medicijnman begon met allerlei kreten en ritmische bewegingen om het vuur te dansen, vaak alleen begeleid door iemand op een trommel gemaakt van buffelhuid, en die slagen stonden voor de druppels van de regen die dan naar beneden zou komen vallen.

Vaak na zo'n opzwepende regendans werd er gegeten en gedronken en gebeden tot de goden om regen.
En heel vaak gebeurde het wonder, het begon vaak ook te regenen. En dat alles dankzij een regendans van de medicijnman en het eentonige getrommel van een stamlid.

Het was vaak niet de dans, maar de slimme medicijnman had al lang in de lucht gezien dat er regen aan zat te komen. Dus in die tijd waren er al weermannen, en vaak betere als die wij nu kennen met de huidige technologie..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha! ja mooie duidelijke heldere uitleg met humor, zo doe je dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is allemaal lariekoek wat jij zegt!
je buigt op en neer en zegt regen kom tog dan luistert hij niet naar je en gaat hij zon schijnen