ik ken niet het hele reportoire maar hij lijkt op eentje
van alma tadema ik zoek ook even mee
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie schilderijen heeft alma tadema! :D Ik heb die hierboven nog niet kunnen ontdekken helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schilder nog onbekend maar zeker 19e-eeuwse en Belgisch/ Franse stijl. Werd vaak in ovale kader gepresenteerd. Was foto voor de rijke families.
Zie je een initialen of handtekening in het stuk onder de kader?
capthavoc
12 jaar geleden
Ik heb het helaas ook niet kunnen vinden als schilderij van Alma Tadema.
maar ik weet ook niet of het bedoelde plaatje van een geheel schilderij is of een onderdeel van een grote schilderij
maar het is wel een schilderij van die periode. lijkt mij
de dame draagt een jurk in empire stijl, maar ik denk dat het werk jonger is. Haar gelaat lijkt op dat van schilderijen van Franz von Stuck.