Is de nachtwacht weer te bezichtigen in het Rijksmuseum?

Het Rijksmuseum is nog niet officieel heropend, maar is de nachtwacht al te bezichtigen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Tijdens de verbouwing hangt De Nachtwacht tijdelijk in de Philipsvleugel van het Rijksmuseum. (het schilderij was dus al die tijd te bekijken). Als de verbouwing van het Rijksmuseum in april 2013 is voltooid, zal De Nachtwacht weer naar de Nachtwachtzaal terugkeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gevonden! Ik had een beeld in mijn hoofd van verplaatsing van de Nachtwacht uit het Rijksmuseum. Maar dat zal wel naar de vleugel zijn geweest. Het is een kleine tentoonstelling, nog een klein half jaar wachten dus voor de opening. Tip voor degenen die de huidige tentoonstelling bezoeken zonder museumjaarkaart: neem je ing pas mee als je die hebt. Dan krijg je korting.

Andere antwoorden (1)

Jazeker. Ook tijdens de verbouwing was het schilderij te zien, het is immers de grootste publiekstrekker!