Hallo, ik heb materiaal stalen nodig voor het maken van moodboards/sfeerbeelden. Waar kan ik stalen krijgen?

Zijn er ook bedrijven die gratis materialen stalen/samples leveren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Behang en verf stalen kun je gewoon bij de bouwmarkt halen, dat zijn van die rechthoekjes meestal van iets van 8x10 cm.
9 jaar geleden
Je kunt in winkels vragen of ze nog oude stalenboeken hebben. Verder gekleurd papier uit tijdschriften, vraag vrienden en familie of ze nog ergens restjes van het een en ander hebben liggen
9 jaar geleden
Bij interieurzaken kun je vaak gratis grote dikke boeken krijgen met behangstalen en gordijnstoffen, soms ook watervallen. Die dingen gooien ze weg, maar als je er naar vraagt hebben ze soms achter wel dingen bewaard of kunnen ze uit de volgende collectie wat voor je vasthouden. Ook stoffenimporteurs hebben vaak dergelijke samples ; even rondbellen in je omgeving.

Maak er ook een gewoonte van om uit kleding die echt niet meer draagbaar is en die je weggooit wat lapjes te knippen. Voor je het weet heb je een hele verzameling.