Ja dit is een ets. Ik zie een 'moet' denk ik, dat is de afdruk van de zink of koperplaat in het papier. Bovendien zie je de krassen van de zink of koperplaat ook in de afbeelding. Afgaande op de foto denk ik dat de schaduw van het paard een andere techniek is, misschien rechtstreeks getekend. Maar dat is moeilijk te zien.
Wie de maker is: geen idee.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog even gekeken met de foto uitvergroot: ik vermoed dat de ondergrond, het bosje enz, een ingezuurde ets is. Het paard met man en schaduw lijkt mij 'droge naald', dus niet gezuurd. Maar rechtstreeks in de koper of zinkplaat gekrast. Het blijft lastig te beoordelen van ene foto.