Wat zijn Amerikaanse kunststromingen?

We kennen de Europese kunststromingen, zoals het realisme, romantiek, impressionisme etc. maar de Amerikaanse stromingen ken ik niet echt.
Wat zijn voorbeelden van Amerikaanse kunststromingen in de 19e eeuw en later?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Harlem Renaissance (1920s-1930s)
New Deal art (1930s)
Abstract expressionism
(Color Field painting)

andere amerikaanse kunststromingen:
Pop Art, Hard-edge painting, Happenings, Fluxus, Chicago Imagists, Postminimal, Neo-expressionism and Conceptual Art

21ste eeuw:
Contemporary art, Postmodern art, Late Modernism and Neo-conceptual art

dit zijn enkele van de vele kunststromingen! :)
ik hoop dat je er wat aan hebt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Popart (of pop art) is in Europa verreweg de bekendste Amerikaanse kunststroming. Roy Lichtenstein en Andy Warhol zijn daarvan de bekendste vertegenwoordigers. Ook het werk van Keith Haring wordt soms popart genoemd.

Op http://en.wikipedia.org/wiki/Category:American_art_movements vind je veel meer Amerikaanse kunstromingen, zoals Rabelais aangeeft in zijn reactie op je vraag.