Wat betekent de tekst "ЗА ЗАСΛΥΓИ"?

De tekst "ЗА ЗАСΛΥΓИ" staat achterop een russisch zakhorloge van de KGB uit de voormalige soviet-unie.
Boven deze tekst staat een afbeelding van drie monumenten, vandaar dat ik de vraag in de categorie 'beeldende kunst' heb geplaatst, aangezien ik denk dat de tekst gerelateerd is aan de afbeelding.

Ik heb het opgezocht op internet, maar kan er geen vertaling van vinden. Dat zou ook kunnen komen omdat ik de tekens uit de verkeerde taal heb gekozen (cyrillisch en koptisch heb ik beiden geprobeerd, door symbolen in word in te voegen).

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
translate.google.com geeft VOOR ZASΛΥΓI. Ik denk dan ook dat het een kado voor iemand is geweest met de roepnaam ZASΛΥΓI.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nog even verder gezocht, het kan ook een bedankwoord zijn "voor verdiensten" (of bewezen diensten).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik had dat ook al uit google translate gekregen.
Als ik die naam weer in google zoek, vind ik geen voor- of achternamen (facebook pagina's bijvoorbeeld).
Toch ook wel raar dat er dan een afbeelding van een stad boven staat. Ik had in google maps die naam ingevoerd als plaatsnaam, maar ook dat leverde niets op.
Dus ik betwijvel of het een naam is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een bedankwoord ligt dan inderdaad meer voor de hand.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Correct, zie ook mijn tweede opmerking ;)
Er staat eigenlijk ZA ZASLUGI.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien dat dat ook wel het antwoord is, aangezien deze zakhorloges aan werknemers van de KGB werden gegeven als beloning.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb dat nu dan ook als antwoord geplaatst.

Het beste antwoord

Er staat ZA ZASLUGI, wat zoveel betekent als een bedankwoord "voor verdiensten" (of bewezen diensten).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de vertaling.