Het Groningermuseum heeft vaak heel mooie en gevariëerde collecties. Het stripmuseum, eveneens in Groningen, is erg leuk op te bezoeken. Verder heb je hier in het Noorden veel borgen, waarvan de Menkemaborg in Uithuizen de moeite waard is. En ook het openluchtmuseum "het Hoogland" in Warffum.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb er trouwens nog twee voor je, werkelijk een van de mooiste musea van Nederland: het nederlands openlucht museum in Arnhem. Superleuk, er is veel te doen, het eten is er goed en de sfeer is optimaal! www.openluchtmuseum.nl
Het buitenmuseum van Enkhuizen is ook een dikke aanrader! Ze hebben een binnen,- en buitengedeelte, vooral buiten is het knus en heel gezellig! Je kunt zelfs met 'de vroegere bewoners' van de pandjes een hapje mee-eten als je de stamppot die ze 'toevallig' op het vuur hebben staan je erg lekker lijkt. www.zuiderzeemuseum.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Groninger museum is helaas gesloten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps, you're quite right! Goedmakertje dan: Het Veenpark in Barger-Compascuum.
U zou kunnen beginnen met het eerste en oudste museum van Nederland: het Teylers Museum in Haarlem. Voor de sfeer alleen al moet u er zelf een keertje zijn geweest.

(RJ)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van beelden houdt is het museum Beelden aan Zee in Scheveningen een aanrader. Het museum op zich is al mooi (licht en ruim), evenals de ligging (in de duinen).