Nee, als iets mooi gevonden wordt hoeft het geen kunst te zijn.
Dan kan het ook enorme kitsch zijn.

Dus niet iedere zwart-wit foto met kleur er in in kunst.
Het is een kunstje wat heel makkelijk te doen is in een fotobewerkingsprogramma, als je daar mee overweg kunt.

Opvallende fotobewerkingen zie je in 'fotografie als kunst' niet zo vaak.
Maar soms voegt het heel specifiek iets toe.

Of en wanneer iets kunst is, dat is niet zo makkelijk te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

de definitie van kunst is dat het gevoelens of ideeen van een kunstenaar uitdraagt
foto's zijn ook kunst, bewerkte zwart wit foto's dus ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zwart-wit foto met kleur erin kan kunst zijn, het kan ook rommel zijn.
Dat ligt eraan of het is wat je ervan verwacht.
13 jaar geleden
Of iets kunst is, hangt maar helemaal af van wie het beoordeelt. Wat wij nu als gruwelijke kitch beschouwen, kan over 50 jaar het toppunt van kunst zijn.

Ik verdenk kunstenaars er van dat ze bij veel werken helemaal geen 'diepe gedachten' denken, maar gewoon lekker kinderlijk wat aanklooien en dan daarna een mooie verklaring er bij verzinnen die het goed doet in de hoofden van de heren/dames kunstcritici.

Dus als je een zwart-wit foto met kleur er in hebt, en je kunt daar een mooi 'zwamverhaal' bij ophangen, is de kans groot dat er 'n criticus zal zijn die het als kunst beschouwt.

En of jij het kunst vindt, mag je gelukkig helemaal zelf weten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het zelf wel kunst, als het een beetje mooi is, zou ik zoeits wel kopen.