Bestaat er ook een puntige gum?

Ik ben op zoek naar een gum voor bij tekenen. Ik merk dat als ik hele kleine puntjes wit wil maken (bijv. bij ogen), dat ik dan telkens moet gaan rommelen met de kneedgum, en het resultaat is niet altijd mooi.
Nu heb ik eigenlijk een gum nodig, die hetzelfde is als een potlood; die je ook kan slijpen om hem scherper te maken.
Bestaat zoiets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (8)

Of het bestaat is mij niet bekend, maar ik verwacht van wel,
aangezien van bijna alle voorwerpen veel uitvoeringen zijn. Je kunt natuurlijk ook met een scherp mesje een puntig gummetje fabriceren uit een groter stuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die bestaan. Er is een bepaald merk potlood die een dop heeft als gum. Deze dop loopt in een puntje, dus heel handig om hele kleine stukjes te gummen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er bestaan ook stiftgummen, deze zou je dan kunnen slijpen in een puntje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.pelikan.com/pulse/Pulsar/nl_NL.Store.displayStore.32921./kunststofgommen-nice

Hier zit wel een puntje aan..misschien heb je er iets aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ze bestaan. Maar drie keer gummen en de punt is er af :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Je kunt gum kopen dat past achter op een potlood, bij muziekzaken, dat gum heeft een puntje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook een normale iets rondere gum kopen en met een puntenslijper een puntje mee maken.

Ja, je puntenslijper raakt erdoor snel bot, maar je hebt dan wel altijd een punt op je gum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik heb ooit is gumpotloden gezien!
Zelf nooit gebruikt, maar ik denk dat het net zo werkt als een normaal potlood, alleen kun je er mee gummen!

En als je die niet kunt vinden kan je natuurlijk ook een kneedgum gebruiken. Dan kneed je gewoon een puntje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snij een vierkante gum gewoon in twee driehoeken en je hebt punten zat.