is het downloaden van e-books strafbaar?

Met de huidige wetgeving is het downloaden van muziek en films met copyright uit illegale bron niet strafbaar. Het downloaden van auteursrechtelijk beschermde software is wel strafbaar. Hoe zit het met ebooks ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Een gratis ebook downloaden is niet illegaal.
Een ebook downloaden na aanschaf mag ook gewoon.
Maar ebooks downloaden waar je normaal voor moet betalen is wel illegaal.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correctie, "downloaden" is niet illegaal, het uploaden ervan is illegaal. Het gaat om de verspreiding ervan.
Kimath
12 jaar geleden
Klopt, het mag in Nederland wel. Maar het is natuurlijk niet echt netjes.
Legaal downloaden van e-books is o.a. mogelijk bij "the Gutenberg project" - hier staan auteursrechtenvrije boeken, ook in het Nederlands.
Onderstaande link brengt je direct op de site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Super site, heb ik ook allerlei boeken weg.