Waar staan de ... (drie puntjes) voor?

soms zie je ergens ... staan, mar wat betekend dit en mag/kan je dit verwijderen (in bijvoorbeeld je eigen boek, als dat erin staat) zonder gevaren voor het verhaal

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Dat kun je bij deze link lezen.
En je mag ze in je eigen boek verwijderen, als je dat prettig vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik gebruik zelf regelmatig puntjes,om ruimte te houden tussen de woorden.
Zodat je een zin niet in een keer leest,zeg maar.
In plaats van komma's kun je het ook beschouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je drie (of meer ) puntjes neerzet wil je dat de lezer even nadenkt over het vooraf geschrevene. Het doel van die puntjes is dus bedachtzaamheid/aandachtzaamheid van de lezer te genereren.

In een eigen boek(het is tenslotte JOU eigendom) mag je doen en laten wat je wil. Dus ook puntjes weghalen... Hihi!