Herkent iemand deze handtekening?

Ik heb laatst een boek gekocht waar een handtekening in staat, weet iemand van wie deze handtekening is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga ermee naar een antiquariaats boekhandel. Die kunnen je wellicht beter helpen dan wij hier op GV.
Antoni
9 jaar geleden
Wat voor soort boek is het? Waar gaat het over of wat is de titel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het boek heet Marginalia en is van Dirk Coster. Het boek komt uit een boekhandel in Hengelo.
Antoni
9 jaar geleden
Dan is de schrijver van de handtekening waarschijnlijk gewoon de eigenaar geweest, neem ik aan. Jammer, ik dacht met de titel of het onderwerp misschien meer duideijkheid te kunnen geven.

Antwoorden (1)

Daar lijkt "J.J. de Monchy" te staan. Er is een J.J. de Monchy geweest die directeur was van de Koninklijke Nederlandse Katoenspinnerij in Hengelo.

Toegevoegd na 59 minuten:
Naar aanleiding van de reacties op de vraag:

Dirk Coster was een essayist en criticus, redacteur van De Stem, en in Nederland een veelbetwiste figuur. Hij werd aangevallen en verdedigd, werd tot symbool van een bepaalde geestesrichting, die door de een verfoeid en door de ander bewonderd of gerespecteerd werd. Er werd gesproken van een ‘costerlijke’ mentaliteit, die veel meer omvatte dan alleen de gedragingen en geschriften van Coster zelf.
'Marginalia' was een bundeltje aforismen dat oorspronkelijk verscheen in 1919. Deze uitgave had aanvankelijk een groot succes en werd in vele talen uitgegeven.
- http://mtb.dbnl.nl/tekst/braa002vade08_01/braa002vade08_01_0085.php
- http://resources.huygens.knaw.nl/bwn1880-2000/lemmata/bwn2/coster
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zou best goed kunnen, aangezien het boek uit een boekhandel komt in Hengelo. Bedankt !
Antoni
9 jaar geleden
Dank voor de toegevoegde tekst bij je antwoord naar aanleiding van de (deels door mij gegeven) reacties op de vraag. Erg interessant! Wist ik allemaal nog niet. Het antwoord op de vraag is overigens ook juist, denk ik.