kinderboek uit mijn jeugd over een man die een huidtransplantatie van een kip krijgt (op zijn neus dacht ik zelfs). Iemand de titel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Amadea
8 jaar geleden
Hoe lang geleden was jouw jeugd, en weet je nog iets meer over het verhaal in het boek?
Antoni
8 jaar geleden
Is het origineel een Nederlandstalig boek, of een buitenlands boek?
Antoni
8 jaar geleden
@JWB1399, kan je misschien reageren op de vragen van Amadea en van mij? Wij krijgen graag antwoorden! Alvast bedankt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het boek heet de Diepvriesneus. De schrijfster is Loes Hermans

Antwoorden (1)

Misschien bedoel je deze:

De neus / Henk van Kerkwijk ; met tek. van Mark Janssen. Tilburg : Zwijsen, 2004. ISBN 90-276-7835-9. Genre: Absurdistische verhalen.
Als kind was er met meneer Hallikidee niets aan de hand, behalve dan zijn naam. Pas later ging het mis en begon zijn neus enorm te groeien. Op een dag ontmoet hij een oud schoolkameraadje en spreekt af om met haar te gaan fietsen. Die nacht groeit zijn neus echter een flink stuk, zodanig dat een toekan er verliefd op wordt. Meneer Hallikidee belt zijn afspraakje met de mooie Latoyah af. Wanneer het na een mislukte poging om zijn neus te laten krimpen nóg erger wordt, besluit hij naar een dokter te gaan.
Zelfs het afzetten van zijn neus blijkt geen oplossing te zijn, hij groeit gewoon dubbel zolang aan. Om wat afleiding te hebben, gaat hij sporten en wordt beroemd, want hij heeft altijd een neuslengte voorsprong. Na een tweede operatie krijgt zijn neus een grote ontsteking. Een derde operatie lijkt geslaagd, maar alweer jeukt zijn neus, hetgeen een voorbode van een groeischeut is. Maar deze keer wil hij Latoyah niet mislopen en hij smeert zijn fiets en ook zijn neus blijkt bij de smeerolie wel te varen. Een boekje dat aanleiding kan geven tot discussies over plastische chirurgie, (on)belang van uiterlijk, je goed voelen in je vel en dergelijke meer.
Amadea