Waar kan je tegenwoordig nog een boek bestellen met een ISB nummer?

Ik wil 6 boeken bestellen van Raymond E Feist. Het gaat hierbij om de keizerrijk trilogie en het conclaaf der schaduwen trilogie.

Ik wil de gebonden versies en allemaal van dezelfde uitgaven. Ze zijn namelijk meerdere malen uitgegeven en ook door verschillende uitgevers. Ik heb behalve die 6 boeken de rest van zijn boeken al en daarom wil ik dat de rest er mooi tussen past met hun kaften.

De volgende link is van een eBook maar die heeft als plaatje de kaft zoals ik hem wil: http://www.eci.nl/ebooks/het-conclaaf-der-schaduwen-3-de-terugkeer-van-de-banneling-ebook-9789460923975
En dus niet: http://i.marktplaats.com/00/s/NDgwWDY0MA==/z/PaoAAOSwoydWtehr/$_84.JPG

Datzelfde geld voor de keizerrijk trilogie : http://d.gr-assets.com/books/1423994285l/24939082.jpg

Vroegah....ik ben oud...liep ik gewoon met een briefje met daaropeen ISBN de bruna in of eventueel een boekwinkel. Maar bij Bruna en de boekwinkel waar ik geweest ben kunnen ze de boeken niet bestellen!

Ik wil deze boeken niet tweedehands kopen. Bij een heleboel boeken maakt me dat niet uit. Maar er zijn uitzonderingen, dit zijn:
- De wetten van de magie
- Harry Potter
- Game of Thrones
- Raymond E Feist

De ISBN's

3.3K
Ivana
8 jaar geleden
Gewoon bij iedere echte boekhandel. Doe ik maandelijks.
ronron1212
8 jaar geleden
Ik denk dat het hier gaat om boeken die niet meer gemaakt worden dus alleen nog tweede hands te koop zijn.
ronron1212
8 jaar geleden
Bij bol.com kan je ook zoeken op isbn
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is tweedehands ook bezwaarlijk als de boeken 'als nieuw' zijn? Vul de ISBN's eens in via Google. Je wordt allicht verwezen naar een (online) boekwinkel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beetje een flauwe vraag. Elke boekhandel kan bestellen op ISBN, ALS HET BOEK NOG LEVERBAAR IS. Ze gaan niet voor jou de pers aanzetten. Om dan te gaan doen alsof sommige boekhandels niet meer met ISBN werken is dan een beetje overtrokken.... "Ik wil deze boeken niet tweedehands kopen." Als je dan niet direct bij uitgave de boekhandel inloopt kan je weleens pech hebben. Wat heb je precies in je hoofd hoe het spelletje werkt? Dat voor elk Nederlands boek 1 miljoen uitgaven worden gemaakt om er voor te zorgen dat zeker iedereen die ooit geïnteresseerd zou zijn een exemplaar zou zijn? Dat er nu pakhuizen vol staan met boeken vanuit de begindagen van het ISBN-systeem? ISBN is er om makkelijk een boek te vinden, niet een garantie dat een boek altijd leverbaar is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat zeiden ze bij de boekhandel/Bruna? Sorry niet meer leverbaar of sorry we kunnen niets met een ISBN?
HeerVoldemort
8 jaar geleden
"Ik kan met dit ISBN niets bestellen, staat niet in het systeem"
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En was dat nadat ze het nummer in had gevoerd, of nadat jij een ISBN oplepelde? Het is wellicht opmerkelijk dat de nummers al niet meer voorkomen in het systeem, maar dat betekent niet dat het systeem niet meer bestaat of dat de door jouw bezochte boekwinkels dat systeem(ISBN) niet meer zouden gebruiken. Het woordje "dit" in jouw zin is vooral doorslaggevend. Een ander ISBN is vast prima te bestellen, een boek uit 2015 of 2016 bijvoorbeeld. Loop dezelfde winkel in, pak een boek schrijf het ISBN nummer op, loop naar de kassa en vraag maar naar dat nummer. Zal je zien dat ze het prima kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ben je al om? Of blijf je bij het idee dat ISBN niet meer gebruikt wordt door sommige boekwinkels ipv dat het boek gewoon te oud is om nieuw te bemachtigen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hmmm dit is razend interessant: http://www.auteursdomein.nl/Boekhandel/Petitie.htm Hier ligt de crux: "In Nederland is de ISBN-bank niet oenbaar(sic) toegankelijk maar in privé beheer van het Centraal Boekhuis BV, die er een veel kleiner bestelbestand voor de boekhandel uit samenstelt: CB-online. CB-online bevat slechts 30% van het jaarlijkse aantal nieuwe ISBN-registraties, namelijk alleen die titels die door de uitgevers worden verspreid via het Centraal Boekhuis BV. De rest, tweederde van de ca. 20.000 nieuwe registraties per jaar, blijft onzichtbaar voor de consument." Dat is wel interessant, het kan dus zijn dat jouw boek nooit of (meest waarschijnlijk) NU dus niet meer in het CB-online bestand staat (want toch niet meer te krijgen dus alleen maar extra loze info). Maar dat was dan waarschijnlijk "vroegah" ook al zo. Met een nieuwer boek zou het dus kunnen dat deze idd niet via een boekhandel te bestellen is, terwijl deze nog wel nieuw verkrijgbaar is. Maar naar een andere boekhandel gaan zou het probleem niet echt oplossen, of ze moeten het boek hebben liggen buiten het Centraal Boekhuis om.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is de ISBN-database:
https://www.titelbank.nl/pls/ttb/f?p=103:4012:0::NO::P4012_TTEL_ID:2117140&cs=39CF20C9F7AA5479CCC632E6C4A2CBDC7 De CB-database is voor ons niet te doorzoeken, daar zal je je op moeten abonneren. Dus waar dat vorige stuk nou over piept snap ik niet zo goed. Ze geven in ogen een onjuiste weergave of krom geschreven stuk. 1. Je vraagt een ISBN-nummer aan. Je bent vindbaar in de bovenstaande database (ISBN).
2a. Als je het idee hebt dat je veel verkocht gaat worden in boekhandels, betaal je aan CB zodat ze jou boek helpen te vinden via een systeem.
2b. Als je zelf de verkoop wil regelen betaal je niet en kom je niet in dat systeem.
3. Als je boek uitverkocht is zal het uit het CB-systeem gehaald worden. Boekhandels werken met het CB-systeem (welke werkt met ISBN-nummers die ze daadwerkelijk kunnen leveren). Werken met puur de ISBN-database is zinloos. Ja we zien dat het een titel is mevrouw. Dan wil ik die! Dan zou de boekhandel ergens moeten gaan zoeken waar de verkopende partij zit, als die nog ergens zit, en als het boek nog verkrijgbaar is. Ze zouden dan wellicht de zelfverkopende auteur moeten gaan contacteren. Maar dan zouden ze dus het volle pond moeten betalen+verzendkosten + de winst die ze er nog aan over willen houden. De boeken die jij wil hebben zullen in het CB-systeem hebben gestaan, maar zeg rond 2011-2013 eruit zijn gehaald omdat CB er achterkwam dat alle exemplaren verkocht waren.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Quote: "Ben je al om? Of blijf je bij het idee dat ISBN niet meer gebruikt wordt door sommige boekwinkels ipv dat het boek gewoon te oud is om nieuw te bemachtigen?" Ben ik zo'n bitch dat ik die reactie verdien? Door de reactie bij de Bruna ging ik ervan uit dat ze daar tegenwoordig alleen een bepaalde selectie aan boeken verkochten of zo iets. Wat weet ik er van, behalve met Agatha Christie heb ik tot nu toe elk boek kunnen bestellen wat ik wilde bij bol.com Ik kom al jaren niet meer bij de boekhandel, omdat het boek wat je wilt hebben, nooit op voorraad is en dan moet je er dus 2x heen. 1x om te bestellen en dan nog een keer om het op te halen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ben ik zo’n bitch dat ik die reactie verdien? :D (ik denk dat je mijn intentie van die vraag niet snapt)
Nee, maar zo vasthoudend aan een onwaarschijnlijk denkbeeld dat ik graag wil weten waar we staan. Ik probeer er lappen tekst tegen aan te gooien om je in te laten zien hoe het zit. Als je een keer zegt, "ah ik vat hem nu", kan ik die moeite staken. Wat Bruna dus zegt, zal een korte versie zijn van het CB-online verhaal. Dat heeft niets te maken met het ISBN-nummer. Nog steeds kunnen ze wat met een ISBN-nummer alleen moet dat ISBN-nummer wel een deel zijn van de kleinere CB-online database. Een uitverkocht boek zal niet in die database voorkomen. Dat zou ook geen enkel nut dienen, behalve dat de verkoopster kan zeggen: Dat is inderdaad de juiste titel bij het nummer, maar deze niet leverbaar. (Helemaal onhandig zou het niet zijn als duidelijk wordt of het een uitverkocht boek zou zijn of een boek wat nooit verkocht is via CB). Jij valt onjuist boekhandels aan. Het zou dan wel handig zijn als je op een gegeven moment aangeeft dat het idd logischer is dat je met een boek uit 2009 (7 jaar oud) je niet meer de luxe hebt om een nieuw exemplaar in de gewenste binding te vinden. Of zeg ik nou iets heel geks? Waarom heb je uberhaupt besloten om naar de boekhandel te gaan? Waarschijnlijk omdat bol.com het ook niet kon leveren en die zullen niet veel meer boeken kunnen leveren dan wat een boekenzaak zal kunnen leveren, die zullen immers ook met CB-online werken. Wat is waarschijnlijker?

-Je gewenste boek is uitverkocht, alle boekhandels loggen in op hetzelfde bestelsysteem(CB), met hetzelfde resultaat.
-De door jouw bezochte boekhandelaren kunnen niet meer met ISBN wat bestellen. En ergens bestaat er een handelaar die wel elk boek ooit uitgebracht met ISBN nieuw kan verkopen. (Uitverkochte boeken bestaan niet?).
doralien
8 jaar geleden
http://www.2dehands.be/boeken-strips/boeken/fictie-fantasy/raymond-e-feist-boeken-280409673.html
Wel tweedehands maar als er zorg vr gedragen hebben zie je dat niet
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik begrijp inderdaad dat het mogelijk niet meer leverbaar is. Wist ik veel heb ik met een boek wat ik wilde hebben nog nooit eerder mee gemaakt. Ik wilde niet de intentie wekken dat ik de boekhandel aanval. Want dat wil ik niet. Ik dacht alleen dat er iets veranderd was. Ik heb de hele lappen tekst doorgelezen bedankt daarvoor. Ik ga verder kijken bij bol.com zijn enkele van de boeken wel leverbaar maar niet alle 3 (of 6) tegelijk en ik wil het risico niet lopen dat ik er zeg maar 2 heb en de andere niet kan krijgen. Vandaar dat ik ze allemaal in 1 keer wil bestellen. De reden dat ik ze niet tweedehands wil hebben is vaak het ontbreken van een goede foto, in wat voor staat is het boek, en als er wel een foto bij staat is dit vaak een foto van internet met de eerste de beste omslag die ze vinden ook al klopt deze niet met het ISBN. En daar kom je pas achter als je het boek thuis krijgt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Let op bol.com verkoopt ook tweedehands. Maar uiteindelijk ben ik bang dat je daar op uitkomt. Wist ook niet van het hele CB-online systeem tot vandaag, maar uiteindelijk zit je daar bijna altijd aan.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik heb de serie conclaaf der schaduwen net besteld (nieuw). Bij 3 verschillende handelaren. Was even goed speuren. De keizerrijk trilogie nog niet.

Antwoorden (2)

kijk hier eens op
http://www.justbooks.nl/search/?author=raymond+e+feist&title=&lang=nl&new_used=*&destination=be¤cy=EUR&binding=*&isbn=&keywords=&minprice=&maxprice=&min_year=&max_year=&mode=advanced&st=sr&ac=qr
je kan hier zoeken op isbnnr en op auteur ed. succes !

Toegevoegd na 10 minuten:
https://www.standaardboekhandel.be/seo/nl/eboeken/fantasy/9789460232268/raymond-e-feist/dochter-van-het-keizerrijk
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh je tweede link is een eBook zie ik nu.
doralien
8 jaar geleden
Oesje daar heb ik overgekeken sorry.
Waar kan je tegenwoordig nog een boek bestellen met een ISBN?

In elke boekenzaak kan je dat doen mits deze NOG opgenomen is in de database van CB-online. Deze database is een commerciële database waar boekhandels en uitgevers aan betalen om een boek goed bestelbaar te maken. Deze werkt met ISBN, maar wel met de limitatie dat het boek door de verkopende partij aangemeld moet zijn en dat het boek verkrijgbaar is.

In jouw geval zal het probleem liggen in de verkrijgbaarheid aangezien deze al uit 2009-2011 stammen.

Dat een boek een ISBN heeft is geen garantie dat een boekhandel dit boek kan leveren.

Je hebt dus twee databases, een voor alle ISBN-nummers, een voor de boekhandelaren om de relevante boeken op te laten sturen. Beiden beheerd door CB overigens.

http://www.cb.nl/faqs/ik-ben-boekverkoper-en-wil-graag-een-cursus-in-cb-online/

https://www.titelbank.nl/pls/ttb/f?p=103:4012:0::NO::P4012_TTEL_ID:2117140&cs=39CF20C9F7AA5479CCC632E6C4A2CBDC7 (het algemene systeem, waar de boekhandel geen interesse in heeft, dat een boek ooit verkrijgbaar was is geen nuttige info)

Toegevoegd na 21 minuten:
Toevoeging eerste zin:

In elke boekenzaak kan je dat doen mits deze NOG opgenomen is in de database van CB-online en mits deze boekenzaak aangesloten is bij CB-online (maar dat zal bij alle reguliere zaken het geval zijn).