Bestaat er een Engels woord voor 'roman'?

In het Nederlands spreken we van een novelle en een roman, maar in het Engels heb je een 'novel' maar is er dan ook zoiets als het Nederlandse roman?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt zelf het goeie antwoord dus al gegeven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, eigenlijk wel. Maar dat wist ik niet. Ik geloof wel dat het verschil tussen roman en novelle in de Engelse taal anders is dan in het Nederlands gezien de antwoorden hier. en ik vind de Nederlandse woorden mooier. Novella klinkt niet echt goed, doet me meer denken aan stof om beddengoed van te maken.

Het beste antwoord

Nederlands roman = Engels novel
Nederlands novelle - Engels novella
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Yep: novel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
roman=novel
13 jaar geleden
novel is roman, een novelle is meer een "short story".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://translate.google.nl/#nl|en|roman
kijk zelf maar!