Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Muziek spreekt jouw taal, om het moeilijk te maken.
Jij koppelt aan bepaalde emoties en gevoelens, een ander kan er hele andere dingen verstaan, ongeacht zijn of haar afkomst.
Bijvoorbeeld, mijn zusjes en ik hebben een compleet verschillende smaak, terwijl wij jaren lang dezelfde opvoeding hebben genoten in het zelfde dorp.

Feitje: muziek is een voortvloeisel van taal, we gebruiken dezelfde hersendelen voor zowel taal als muziek.
Ook muziek kent frases, en soms ook woorden(zonder tekst uiteraard)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

een taal die iedereen verstaat !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in melodie, refrein, noten, tonen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De taal van de ziel, van de ontroering, van de vreugde en triestheid. Als je de vraag anders interpreteert opteer ik voor italiaans.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het goed is: een universele taal! Als je openstaat voor wat muziek te melden heeft (en dan heb ik het niet over hap-snel-klaar-commerciële muziek), begrijp je de muziek, zonder er een snars verstand van te hebben of (eventuele) teksten te verstaan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De taal van de mysterieuze toon en die van het ongenuanceerd verlangen.

Voelt het lekker, ís het lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op het Canarisch eiland La Gomera communiceren herders in de bergen met elkaar in een fluittaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding