Wat is het tegenovergestelde van een "moment"?

Dus niet van de uitdrukking (als in :"een moment alstublieft"), maar van een moment an sich?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Filosofie
2.5K

Het beste antwoord

Tijd is het begrip waarmee de volgorde en duur worden beschreven van gebeurtenissen. Een moment betreft de tijdsduur tussen twee gebeurtenissen. Dus het tegenovergestelde zou dan alle tijd beschrijven buiten die twee tijdstippen. Aangezien de twee gebeurtenissen niet beschreven zijn is er geen vast waarde voor.

Overigens is in het Engels er wel een vaste eenheid voor moment, namelijk een 1,5 minuut (1/40 uur).

En mechanisch gezien zou het de weerstand tegen het rotatie-effect van een kracht zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

13 jaar geleden
Daar is geen tegenovergestelde van.Er is ook geen tegenovergestelde van een dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,je hebt gelijk!
Cryofiel
13 jaar geleden
Maar er is geen tegenovergestelde van een etmaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch denk ik dat je hier wel gelijk hebt Mayflower. Er is geen tegenovergestelde van een uur of een etmaal of etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist,dat bedoelde ik ook.Maar een dag heeft wel een nacht als tegenovergestelde maar voor een uur is dat er niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat klopt..snap wat je zegt
Een eeuwigheid. Altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergankelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geluid van een vallende boom in een vacuüm.
13 jaar geleden
Altijd-eeuwig-constant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lange tijd
13 jaar geleden
een moment is een woord voor een onbepaalde tijds duur
geen begin en geen eind net als >: een poos, even, tijdelijk.

het tegenovergestelde zou kunnen zijn, een opgave van een tijdsduur<: 1 uur, 1 maand, 3 jaar,