Ben ik half Italiaans?

Hallo, ik zou graag iets willen weten mij vader zegt dat ik half Italiaans ben en kwart Duits en kwart iranees maar mij moeder is van iranees afkomst met een klein beetje Italiaanse roots en me vader is van Italiaans en Duitse en iranees afkomst en heeft het meeste duitse en Italiaanse roots. Aan mij vaderskant na de 3de voorouders waren ze allemaal Italiaans en Duits enz maar mij vraag is ben ik half Italiaans? ( ik ga geen stamboom maken ) gr

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.7K
Amadea
8 jaar geleden
Maakt het wat uit dan? Jij hebt Italiaanse, Duitse, en Iraanse roots. Je kunt ook zeggen dat je een mengelmoes bent.
erotisi
8 jaar geleden
Ligt er maar net aan waar je de grens trekt. Als je moeder iraans is en je vader italiaans dan ben je half italiaans. Maar als je ene opa italiaan is en de andere opa is iraans en je ene oma is duits en je andere oma is ook duits dan ben je niet half italiaans maar voor een kwart italiaans, en zo verder....
Dat je vader na de derde generatie allemaal duits of italiaans is maakt niet veel duidelijk. In welke mate waren ze bijv. duits of italiaans. Ik denk dat je het beste kunt zeggen dat je italiaans bloed in je hebt maar wat dat nou precies is blijft de vraag
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je bent half Italiaans als 1 van je ouders Italiaans is en de andere ouder niet. Anders ben je kwart, 8ste of 1/16 Italiaans. Uiteindelijk zijn we allemaal van dezelfde voorouders, vele (1000en) generaties terug...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@bijd3hand Je vergeet even helemaal te vertellen wanneer de ouder als "Italiaans" aangemerkt kan worden.
8ste of 16de krijg je juist weer als een ouder half-Italiaans is. (en die ouder daarvan ook weer half.). Je kan ook nog half Italiaans zijn als beide ouders half Italiaans zijn lijkt me.
Amadea
8 jaar geleden
De vraag is hierna nog een aantal keren gesteld, met daaraan de toevoeging dat zowel pa als ma slechts voor een kwart Italiaans zijn. Vraagsteller trekt de verkeerde conclusie dat je dat bij elkaar kunt optellen en dat hij of zij daarom half Italiaans zou zijn. Dat is niet zo, het blijft bij niet meer dan een kwart.

Antwoorden (1)

Jij bent half Italiaans als één van je ouders volbloed Italiaans is en je andere ouder niet. Als je ouders beiden half Italiaans zouden zijn (en dus ban beide kanten één opa of oma helemaal), zou je die kwarten bij elkaar kunnen optellen - al is de kans groot dat niet precies 50 % van je genen van Italiaanse komaf is - maar dan wordt het al een beetje rommelig verhaaltje.

Je bent gewoon van alles wat. Daar hoef je natuurlijk niet een stempeltje op te plakken. Bovendien zou het pas echt "waarde" / betekenis hebben al je over een Italiaans paspoort beschikte ;-) . Italianen zijn namelijk niet echt een "ras"; mensenrassen bestaan überhaupt niet. Hooguit zou je kunnen zeggen dat je voor een groot deel over Europees "bloed" (eigenlijk : genen) beschikt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt! :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Snap de min ook niet.