Aan welke eisen moest 'echte' kunst volgens Hitler voldoen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (4)

Het moest in ieder geval laten zien dat Hitler goede ideeen had over dingen. (propaganda)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mocht in geen geval "entartete" kunst zijn. Verder kon het niet kitscherig genoeg zijn, als der Führer het maar mooi vond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de kunst in het derde rijk moest vooral de grootsheid van het arische ras laten zien en natuurlijk hoe goed en geweldig het groot duitse rijk was verder werden schilderingen van front situaties ook hoog op de kunst agenda geplaatst tijdens de oorlog zelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hitler hield vooral van oude Duiste en Nederlandse meesters.
Tweede voorwaarde: Hij hield van het bezitten van kunst:roofkunst.
http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Rechtsherstel/roofkunst.html