In welke stad in curaçao werden slaven gehandeld?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op Curaçao, het is een eiland.

Antwoorden (1)

Dat gebeurde bij de haven van Willemstad, de zogeheten 'slavenbaaierd'.

De slavenhandel op Curaçao was een doorvoerhandel. Relatief weinig slaven bleven op het eiland. Nederlandse schepen die aan de kust van Afrika slaven hadden gehaald, leverden ze af op Curaçao, vanwaar ze door Spaanse schepen naar het vasteland werden gebracht. Als er geen Spaanse kopers waren bleven de slaven op het eiland totdat er andere afnemers kwamen.

De slaven die de lange, zware, reis over de Atlantische oceaan hadden overleefd , gingen meestal in Willemstad van boord. Ze werden na aankomst binnen veertien dagen, zoals vastgelegd in het Asiento-contract, geselecteerd en gescheiden. Daarna werden ze in afwachting van hun levering ondergebracht in Fort Amsterdam, onder het paleis van de gouverneur. Of ze werden, als de verwachting was dat ze langere tijd op het eiland moesten verblijven, ondergebracht in de slavendepots van compagnieplantages als Rooy Canary, Piscaderis, Hato en Den Dunki.
Amadea