wie is de uitvinder van de zweefmolen ?

ik maak een project over zweefmolens en wil graag weten wie de uitvinder is

Toegevoegd na 6 dagen:
maar ik moet echt dingen weten over een zweefmolen . geen draaimolen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Cryofiel
9 jaar geleden
In 1908 bestond de zweefmolen al:
http://en.wikipedia.org/wiki/Swing_ride
http://de.wikipedia.org/wiki/Kettenkarussell

Antwoorden (1)

De ontwikkeling van de draaimolen heeft zowel een oosterse als Europese variant. Niemand weet precies waar of wanneer de eerste draaimolen zijn rondjes draaide. Op een Byzantijns reliëf van rond het jaar 500 zijn acrobaten, beren en goochelaars te zien die kijken naar mensen die in manden rond een mast draaien. Op een tekening uit het begin van de 17de eeuw zijn dan weer verschillende Turkse draaimolens, alsmede een primitief soort reuzenrad en andere attracties te zien.

Rond 1866 kwamen in Engeland de eerste stoomcarrousels. Tot dan toe waren het alleen een soort draaiorgels. Maar met de komst van de stoomcarrousel worden het ronddraaiende plateaus met paarden die galopperende bewegingen maken en waar men op kan zitten. De draaimolen werd daarvoor door paardenkracht in beweging gebracht. Het paard moest de hele dag rondjes lopen. In het bakje naast het paard zat een jongen die het paard moest aanjagen.

Hugo Haase was de eerste die de attractie op elektriciteit liet werken. Dat was rond 1881. Vanaf het eind van de 19de eeuw werden er steeds meer nieuwe snufjes aan draaimolens toegevoegd. Maar de basis is hetzelfde gebleven en tot op de dag van vandaag zeer populair.
Amadea