Is het mogelijk om massaproductie toe te passen bij het maken van een zwaard?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Ja, waarom niet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als verschillende wapensmeden met hun knechten/leerjongens zwaard na zwaard produceerden om aan een bepaalde vraag te voldoen valt dat onder massaproductie. Het zal niet kunnen tippen aan het soort massaproductie van nu qua hoeveelheden die in korte tijd gemaakt worden, maar dat is het wel.

Antwoorden (1)

Definitie massaproductie: ''Het maken van een grote hoeveelheid van hetzelfde product.''
En zwaarden zijn producten dus dat kan. Er zijn juist artikelen te lezen dat het wordt geprobeerd om massaproductie van specifieke zwaarden tegen te gaan.

''De gedachte hierachter is dat het smeden van een Nihonto alleen is toegestaan aan officieel geregistreerde Japanse zwaard smeden welke dan twee zwaarden per maand mogen smeden om massa productie, zoals in China tegen te houden.''

Dus het kan wel aangezien ze het proberen tegen te houden.