Sinds wanneer bestaat een huishouden zoals in Downton Abbey niet meer?

Ik zag van de week voor het eerst Downton Abbey.
Daarin heb je een enorm landhuis met daarin een rijke familie die een complete huishoudelijke staf heeft.

En kok, keukenhulpjes een butler, persoonlijke bedienden voor de dames tuinmannen etc etc.

De serie speelt zich af in begin 1900.
En ineens besefte ik dat dit soort huishoudens volgens mij helemaal niet meer bestaan. Behalve dan misschien in verpleeghuizen.

Sinds wanneer is dit zo gekomen? En waardoor?

9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je downton abbey volgt, zal je de redenen tegenkomen waardoor dit gebeurt. Veranderende maarschappij enzo
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat denk je van ons Koninklijk Huis?

Het beste antwoord

Ik denk dat ze nog wel bestaan alleen deze families zoeken geen publiciteit.
Wij kunnen ons geen voorstelling maken wat het is om echt veel geld te hebben en een dergelijke levenstandaard te kunnen veroorloven.
Amerikaanse filmsterren en dergelijke kunnen dat wel. Personal trainers, poolboys, keukenpersoneel en andere huishoudelijke staff zijn voor hen wel betaalbaar.