wat gebeurde er met de verpleegsters na de eerste wereldoorlog ?

Mochten ze blijven werken als verpleegsters als de oorlog gedaan was, of moesten ze ander werk doen ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan er weinig over vinden zelfs niet in hoeverre de verpleegster als vrijwillige of als professioneel getraind naar het slagveld gingen.
Over de terugkeer naar een civiel bestaan heb ik alleen individuele gevallen kunnen vinden. Ik denk dat de meeste terug gingen naar hun eerder bestaan zoals ook de meeste soldaten.
Ik zal morgen nog eens verder kijken want ik vind het een interessante vraag Ken je deze lezing?
http://www.wereldoorlog1418.nl/verpleging/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Veel Engelse dames van stand werkten als vrijwilligster . Na de eerste wereld oorlog werd het wel wat gebruikelijker dat vrouwen gingen werken dus het werkte wel de vrouwen emancipatie in de hand .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry maar ik er eigenlijk niets over vinden. Mail je vraag eens naar Leo van Bergen met een toelichting.
de website: http://www.leovanbergen.nl/9-2/
Amadea
8 jaar geleden
Wel vond ik de informatie dat de Spaanse griep tussen 1918 en 1920 heel veel slachtoffers eiste, en daarom militaire artsen en verpleegkundigen ingezet werden bij het helpen van alle zieken.

Antwoorden (1)

Ze gingen meehelpen de gewonde mannen te verzorgen die bij de wederopbouw gewond raakten