Wat voor broeken droegen de Kelten?

Ik ben bezig om een Keltische outfit te maken, en dus stuitte ik op dit probleem, graag ook instructies om het te kunnen maken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Zij droegen broeken die onder meer door de Romeinen "braccae" of "bracae" werden genoemd.

Braccae werden normaliter gemaakt met een trekkoord, en werden gedragen tot aan de knie voor de kortste modellen en tot aan de enkels voor de langste, met de lengte over het algemeen toenemend naarmate de volken die ze droegen noordelijker (dus in koudere streken) leefden.

Toen de Romeinen voor het eerst de braccae tegenkwamen, vonden zij de broeken verwijfd. Romeinse mannen droegen normaal gesproken toga’s, die uit één stuk gemaakt waren en tot aan de knie gedragen werden.

Op https://en.wikipedia.org/wiki/Braccae vind je misschien bruikbare afbeeldingen van de broeken.
Antoni