Waarom deed Nederland niet mee met Scramble for Africa

Toen in de 19e eeuw Afrika werd verdeelt onder Europese landen deed Nederland niet , maar Belgie wel mee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nederland had al voldoende koloniën tot zijn beschikking. Op dat moment was er Nederlands Indië en Suriname. Daar had Nederland zijn handen vol aan terwijl andere landen een groot gebrek hadden aan exotische resources.