hoe moet ik breien?

uitleggen vanaf het begin.

ik vraag dit voor mijn zusje van 8 dus een beetje overzichtelijk uitleggen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Leren breien van tekstuitleg is niet makkelijk.

Je leert het best door het te zien. In de bron is schitterend filmpje waarom in het Nederlands stap voor stap wordt uitgelegd hoe je kan breien.

Toegevoegd na 41 seconden:
Testje om te zien of de video wordt weergegeven op goeievraag ;-)

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je op de link onderaan klikt, zie je het vervolg. Leren breien in 9 minuten ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist ; breien leer je niet van woorden alleen, je moet het ZIEN en DOEN.

Andere antwoorden (5)

Insteken, omslaan, doorhalen, af laten gaan.
je steekt de pin van onder in het voorste lusje. vervolgens sla je daar een nieuw stuk tou omheen. Dan moet je je pin terug halen en dan de lus van de pin afhalen zodat hij op de andere pin zit. En dan begin je weer van voor àf aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een eerste steek zoals de opzetlus bij het haken, maar niet aan het einde van de draad. Het draadeinde moet minstens driemaal zo lang zijn als de gewenste breedte van het breiwerk. Zet deze steek op de rechternaald.

1. De opzetlus op de rechternaald. De lus aantrekken maar niet al te strak, dat geldt trouwens voor het hele opzetten.

2. Schuif duim en wijsvinger van uw linkerhand tussen beide draden en houd deze strak met de drie overige vingers. Kantel uw hand achterover en spreid duim en wijsvinger.

3. Het draadeinde ligt nu in een lus om de duim, de draad van de kluwen ligt in een lus om de wijsvinger. Steek de naald van beneden naar boven door de voorkant van de lus om de duim.

4. Daarna van boven naar beneden door de voorkant van de lus om de wijsvinger.

5. Trek deze lus door de lus op de duim en kantel deze over de naaldpunt.

6. Laat de lus van de duim schieten en trek de draden aan, waarbij we de duim opnieuw tussen de draden steken en spreiden. De nieuwe steek is gevormd. Vanaf 3 herhalen.

7. Op deze manier maakt u het gewenste aantal steken. Behalve met 1 naald, kunt u ook met 2 naalden opzetten, zogenaamd breiend opzetten. Dit kan op de franse manier en op de engelse manier, we gaan ze op de volgende bladzijden allebei behandelen.

Op deze site kun je overzichtelijk zien hoe je moet leren opzetten en breien stap voor stap met foto's!

http://www.breien.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ow, ik beschouw mezelf toch als een tamelijk bedreven breister, maar met 'alleen tekst' kan ik er nauwelijks chocola van maken. Dit is trouwens alleen de/een opzet.
http://www.breien.nl/
Hier vind je vele ( Brei) andtwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Zeeman en bij de Wibra zijn handige boekjes te koop met breilessen en simpele patronen.
Ook hebben ze daar heel goedkoop garen en breipennen waar je naar hartelust mee kunt experimenteren.
TIP: Kies de allerdikste naalden en heel dik garen.

Kijk anders hier:

http://www.breiweb.nl/contents/nl/d673.html

http://www.jessica-tromp.nl/

http://www.breienmetplezier.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een kind van 8 is het makkelijker om aan de hand van een filmpje te kunnen zién hoe het moet.
Tekst is vaak moeilijk te begrijpen op die leeftijd.
Hieronder een video waar het breien heel eenvoudig wordt uitgelegd op het niveau van een kind.

http://hoemoetdatdan.nl/node/551