waar kan ik een schilderij goedkoop laten taxeren??

ik heb een oud schilderijtje gevonden en met naam
het zou een echte kunnen zijn , maar ja de kans dat het nep is is groter en dan ben ik een hoop geld kwijt. dus ja misschien zijn er ook taxateurs waarbij je moet betalen als het alleen echt is en geen nep

Toegevoegd na 31 minuten:
het gaat om een schilderijtje van ene metsu uit 1629, ik zal afbeelding toevoegen

Toegevoegd na 1 dag:
bedankt voor d e reacties, jammer dat ik geen miljopnair bven geworden , maar ja life goed on,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een foto en de naam bij je vraag plaatst kunnen we er misschien iets over zeggen. Vind het altijd leuk om naar te kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fraaie kopie. Vind ik inderdaad leuk wel om te zien.
Klein advies voor het maken van zo'n foto: niet flitsen en foto kwart slag draaien.

Antwoorden (3)

"Een briefschrijvende man" heet het schilderij, en het hangt dus in de National Gallery of Ireland. Dus het lijkt me niet dat die van jou orgineel is, helaas.

Toegevoegd na 3 minuten:
Metsu is een van de belangrijkste Nederlandse genreschilders uit de 17de eeuw. Zijn schilderijen geven een prachtige indruk van alledaagse momenten in de Gouden Eeuw: een jongeman die een liefdesbrief schrijft, een keukenmeid die een appel schilt, een oude drinker die het glas heft. Ondanks zijn relatief korte leven was Metsu een van de meest geliefde schilders in zijn tijd. Zijn schilderijen werden voor aanzienlijke bedragen verhandeld. In de 18de en 19de eeuw was Metsu bekender dan Vermeer, wiens werken zelfs aan hem werden toegeschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ik ben 't met 't voorgaande antwoord eens; te vinden op Wikipedia. Zou je 't toch willen laten taxeren, dan helpt onderstaande website je misschien op weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het oude schilderijtje gratis laten taxeren op de taxatiedag van rtv Utrecht. Zondag 13 nov. 2011 vanaf 10.00u in Leerhotel het Klooster in Amersfoort.
Meer info is te vinden op www.rtvutrecht.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip als je in de buurt woont!
+