Vraag voor muziek KENNERS: Bestaat er orchestrale muziek met een flinke beat-boost erin?

Het is voor een grote show aan het eind van dit jaar.

Er moeten 21 mensen tegelijk op freestylen (dansen).

Ritmisch moet het tussen de 90 en 135 BPM zitten.

Het moet dus ook iets theatraals en machtigs hebben, geen 'dunne' muziek, maar ik weet niet meer waar ik moet zoeken.

Volgens mij heb ik zo'n beetje alles op amazon.com al beluisterd, maar kon niets interessants vinden. Ook niet op Itunes.

Het moet instrumentaal zijn.

Wie heeft er tips?

Zelf al gedacht aan Nightwish instrumentaal, Trailerhead en componisten als Steve Jablonsky en James Dooley, maar die missen dus die echte 'beat-boost'.

Toegevoegd na 34 minuten:
Moet ook geen muziek zijn zoals DJ Tiesto of Vanessa May of Garret. Allemaal te cliche.

Toegevoegd na 37 minuten:
Sorry voor deze moeilijke vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Een goede tip is canon rock denk ik, zoek maar op Youtube naar Jerry c canon rock.
Het is klassieke muziek maar dan in een rock jasje zeg maar. Hij heeft nog meer van dat soort muziek op zijn kanaal staan.

Ik denk dat er wel een vette dans bij past
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, in plaats van jerry c bedoelde ik de canon rock van mattrach, die is veel beter en verkoopt zijn nummers ook op itunes enzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Maar dit gaan ze niet goed vinden. Komt boven de 135 BPM uit. En het is te cliche. Maar wel super bedankt voor je antwoord. En het mist de beat boost onder de 40Db. Je moet em kunnen voelen als het ware. Snap je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een goed stuk muziek hebt kan ik er wellicht een beat bij knallen.
Zoek maar op youtube op new age beatz - electric moments. Zoiets kan ik doen met een mooi stuk film muziek of zoiets. Laat het maar weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een extra beat toevoegen is hier ook geen probleem, we werken met Logic Pro, Cubase en Protools, maar van nature moet het stuk al enige 'body' hebben.
Met alleen een enorme beat eronder bestaat de kans dat de frequentieverhoudingen niet meer kloppen. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen. Daarnaast zijn sommige stukken moeilijker te 'Quantizen' of je moet al met flex-tools gaan werken. Een hoop gedoe allemaal.
Zowieso wordt de muziek nog 'gepimpt', maar zoals ik al zei, er moet niet teveel aan bewerkt hoeven worden.
Maar wel super leuk dat je ook in het 'vak' zit.
Ik ben geen kenner maar wellicht heb je hier wat aan?http://www.youtube.com/watch?v=kIbX7BJerrM&list=PL988E3F033DA1E161&index=8&feature=plpp_video

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.youtube.com/watch?v=kIbX7BJerrM&list=PL988E3F033DA1E161&index=8&feature=plpp_video

Toegevoegd na 9 minuten:
Of: Audio de Lux~60 seconds. (op You tube). Kan het niet zo snel voorelkaar krijgen om de link te geven.

Toegevoegd na 1 dag:
http://www.youtube.com/watch?v=SqBrT3sOxMc&feature=BFa&list=PL988E3F033DA1E161&lf=plpp_video