Wietplanten in een openluchtmuseum, mag dat?

Gisteren in Bokrijk (Belgie) geweest. In het museum staan buiten een aantal wietplanten, een stukje van ongeveer 40 planten en een tweede stuk met ongeveer 250 planten.
Ondanks de strenge regelgeving in Belgie, mag dit of hebben ze er een ontheffing voor? Planten staan niet op een afgeschermd gebied, bezoekers kunnen ze gewoon aanraken/plukken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk gaat het om de mannelijke plant. De werkzame stof in de mannelijke planten is namelijk zo laag dat je een onmogelijk grote hoeveelheid er van zou moeten hebben.

Toegevoegd na 10 minuten:
Overigens, de planten staan daar vanwege hun toepasbaarheid op verschillende vlakken, zoals touw, canvas en sigarettenvloeitjes.