Kan ik zomaar een toneelstuk schrijven en produceren als ik dat wil?

Ik wil met een gezelschap graag een theaterstuk schrijven en uiteindelijk opvoeren. Kan dit zomaar? Of zijn hier bijvoorbeeld belastingtechnisch of qua vergunningen beperkingen in?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zo lang jij van niemand geld nodig hebt, kun je doen wat je wilt.

Dus ja, schrijven kan.
Opvoeren kan ook, maar daar zul je een ruimte voor moeten huren. Dat kost geld.
Het hangt van de gemeente af en van de ruimte die je wilt huren, hoe het
zit met vergunningen e.d.

En je wilt bezoekers, die gaan dan betalen, dat levert geld op.

Als je dan nog geld overhebt, na aftrek van andere kosten, zoals kleding, reclame, folders, catering etc............dan heb je dus extra inkomsten en die moet je opgeven
aan de belasting.