wat is nog het voordeel van een vertaalcomputer, nu je google translate app (bijvoorbeeld) zelfs tekst kan inspreken???

ik ben onder de indruk van translate door ingesproken tekst

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Een gespecialiseerd apparaat kan je een aantal voordelen bieden t.o.v. een general purpose apparaat.
Zo kan de bediening eenvoudiger zijn, hoeft er geen accu-vermogen besteed te worden aan zaken die niets met het vertalen te maken hebben.
De logica van de vertaal hard- en software kan een stuk geavanceerder zijn voor dezelfde prijs. En ook hoeft het apparaat geen verbinding met het internet te hebben, wat net in het buitenland van belang kan zijn aangezien internet daar vaak minder goed, geheel afwezig en duur kan zijn.

Toegevoegd na 3 uur:
Inmiddels heb ik geleerd dat de google-translate ook off-line kan werken. Dat kan het nadeel van die app m.b.t. het internet teniet doen. De overige zaken blijven natuurlijk wel van toepassing.