met welk materiaal creëer ik de beste chromelook over een voorwerp?

Dan bedoel ik niet een spuitbus, want het effect daarvan is niet zo goed naar ik weet. Ik wil het effect beeiken dat je bijvoorbeeld ziet op kaarshouders, chrome glazen etc.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Niet om lullig te zijn, maar dat effect bereik je echt alleen maar door het te laten verchromen (of vernikkelen, of verzilveren) door het te galvaniseren of er metaal op te dampen. Beiden geen dingen die je thuis kunt doen.

Verf zal er, hoe hoogglans metallic je het ook wilt maken, ALTIJD blijven uitzien als verf....grijs met een metalic glansje erover. Als het je echt als een spiegel tegemoet glimt, kun je er vergif op innemen dat het verchroomd of opgedampt is. De materialen en apparatuur die je daarvoor nodig hebt, vallen buiten het bereik van de gemiddelde hobbyist. Er zijn natuiurlijk bedrijven waar je het kunt laten doen, maar heel goedkoop is het niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk dank voor je reactie, ik ga ermee aan de slag!