Het zou een andere betekenis kunnen hebben, maar ik dacht meteen aan een sergeant in het leger, die hebben ook drie strepen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het caretachtige v-teken heet een chevron. Chevrons worden gebruikt in het leger om rangen aan te geven, maar ook in de heraldiek. Drie chevrons vertegenwoordigen een hogere rang, maar misschien is de voornaamste reden om er drie te nemen esthetisch? Overigens betekent chevron letterlijk dakje en in bepaalde Aziatische karakters staat een combinatie van chevrons voor een huis. Daarvoor wijzen de punten overigens nu wel de verkeerde richting in, namelijk naar beneden!