Bij een optische illusie worden je ogen voor de gek gehouden, je denkt iets te zien wat er in werkelijkheid niet is of wat niet echt gebeurt.

Een illusie hoeft niet optisch te zijn. Het kan bijvoorbeeld ook dat de illusionist je door muziek of door iets wat hij ondertussen vertelt afleidt, waardoor je niet in de gaten hebt wat er eigenlijk aan de hand is. De illusie kan bijvoorbeeld auditief zijn, of op het gevoel. Een dergelijke hele simpele illusie kan je zelf uitvoeren: kruis je wijsvinger en middelvinger over elkaar en wrijf daarmee over je neus, zodanig dat het ene vingertopje de linkerkant van je neus raakt en het andere topje de andere kant. Als je daarbij goed nadenkt bij wat je voelt heb je het idee dat je twee neusruggen hebt!
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, 't was even oefenen, maar inderdaad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik krijg 't niet voor elkaar. Maar toch + :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Voor een vol auditieve illusie:
Tritone paradox
https://www.youtube.com/watch?v=B-UDOo4lBYw
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan mijn vingers niet voldoende kruisen. Die blijven altijd boven elkaar. http://www.wikihow.com/Feel-Like-You-Have-Two-Noses