Wie kan mij meer vertellen over mijn blikje? Het is vrijwel hetzelfde blikje als op de foto. Zie verder de toevoeging.

Het groen is op mijn blikje rood en de tekst bovenop is:
Jubileum Mischung en daaronder Ceylon Darjeeling.
Er staan dus geen jaartallen op.

De fabrikant is Ed. Messmer, Frankfurt A.M.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Een doosje om losse thee in te bewaren.
Amadea
9 jaar geleden
Staat ie hierbij?: http://www.teedosen.de/km6me.htm
Amadea
9 jaar geleden
Wacht, het zal déze zijn: http://www.ebay.at/itm/Kleine-rote-Blechdose-Mesmer-Jubilaums-Mischung-Teedose-50-Gramm-Musterdose-/400864058575?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item5d555c1ccf
Antoni
9 jaar geleden
Heel veel waard lijkt het blikje niet te zijn. Op deze website http://www.ebay.at/itm/2-Stuck-Dachbodenfund-Belchdosen-Mesmer-Messmer-Tee-Jubilaum-/351383181108?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item51d011d734 worden de twee blikjes samen aangeboden voor € 19,95. Dat is per stuk dus nog minder dan de € 15,- zoals vermeld op de site van Amadea's reactie.
Antoni
9 jaar geleden
Het andere blikje, dus dat met het jaartal, staat hier http://www.ebay.at/itm/MEsMER-Tee-Teedose-Blechdose-Blattermotiv-Loffel-Teeloffel-Jubilaumsdose-1952-/311335854826?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item487d1022ea echter weer te koop voor € 55,-!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Het is bij blikjes vaak meer "wat de gek ervoor geeft" en dat zorgt soms voor grote prijsverschillen.

Het beste antwoord

Eduard Messmer opende in 1852 in Baden-Baden een kruideniersbedrijf annex broodjeszaak met verkoop van zwarte thee. Hij mocht vervolgens thee leveren aan keizer Wilhelm I. Zijn zoon Otto Messmer opende in 1886 in Frankfurt am Main een filiaal dat gespecialiseerd was in internationale theehandel. In 1895 werd Messmer Tee door Otto Messmer als handelsmerk geregistreerd. Het logo zoals op het blikje staat werd in 1930 ontworpen.

Het jubileumjaar was 1952. Toen bestond de firma 100 jaar. Het rode blikje bevatte 50 gram Ceylon Darjeeling-thee en was bedoeld als proefmonster.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je wel. Leuke info.