Hoe maakt men wallpapers?

Op het internet vind ik verschillend wallpapers te zien, maar ik zou ook graag weten hoe ze deze maken... doet men het met de hand of zijn er bepaalde programma's om deze te maken (Zo ja, welke?)?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt van elke foto een wallpaper maken; wat dat betreft is het niks bijzonders. Als je een foto bekijkt zit in de viewer een optie onder de rechtermuis om er een walllpaper van te maken. Soms is een optie in het menu zoals bij IrfanView, Een wallpaper is dus niks anders dan een foto op de achtergrond en niet iets bijzonders.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als ik een mijn wallpaper wil veranderen zoek ik een afbeelding met het aantal pixels dat mijn monitor heeft bv 1920x1080 en zet dat met een muisklik op de achtergrond.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een wallpaper is niet anders dan van je foto een vergroting op posterformaat maken in dit geval ter grote van je beeldscherm dat je dan nog kan aanpassen zoals bij een iMac.

Andere antwoorden (1)

Meestal gebruiken ze CSS photoshop, ik heb hier voorbeelden bij: https://www.youtube.com/watch?v=bYYHzFpOI_o
https://www.youtube.com/watch?v=lWYiHUZ3GWw
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
"• Wanneer je een vraag beantwoordt, moedigen we je aan om andere bronnen (websites, boeken, etc.) te gebruiken. Geef dan wel een bronvermelding op, zodat anderen kunnen zien waar de informatie vandaan komt. Een eigen ervaring is geen bron.", volgens de Richtlijnen op http://www.goeievraag.nl/pagina/richtlijnen/.