Wat betekent dit symbool: het is een cirkeltje, met onderin een soort driehoekje. Weet iemand hoe dit symbool heet, en wat de betekenis ervan is?

Ik heb er geen foto of afbeelding van, sorry. Maar het is een cirkeltje, met onderin een soort driehoekje. Weet iemand hoe dit symbool heet, en wat de betekenis ervan is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3K
Amadea
8 jaar geleden
En op wat voor een plek zie jij dat symbool staan?
capthavoc
8 jaar geleden
is dat driekhoekje een deel van het cirkeltje ?
of is het een driehoek in een dirkel dus met een aparte basis ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedoel je misschien het vredesteken?
Cryofiel
8 jaar geleden
Maak eens een tekeningetje en plaats dat bij je vraag. Dan weten wij wat je bedoelt. "Een cirkeltje" is nog wel duidelijk, maar wat is "een soort driehoekje"? Geen echte driehoek dus? Wat is het dan wel? Hoe groot is dat ding, staat het geheel binnen de cirkel of deels daarbuiten? Als het drie punten heeft, hoe staan die dan? Dat soort dingen dus. Een tekeningetje is de makkelijkste manier om dat duidelijk te maken.
Amadea
8 jaar geleden
"t Lijkt er niet op dat noepetote van plan is om te reageren...
niko
8 jaar geleden
een cirkel met pijl(driehoek) naar linksboven= mannelijk symbool
met kruisje beneden =vrouwelijk symbool.wellicht bedoelt u dat?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea
Sorry voor 't late reageren, maar ik was gisteravond niet op mijn computer. Maar ik moet nog effe uitvinden hoe je hier moet uploaden. ;) Dus even wachten a.u.b. ;)
Amadea
8 jaar geleden
@noepetote: als jij een printer met scanfunctie hebt kan je ook gewoon een tekening op papier maken en deze vervolgens door te scannen digitaal maken. Mijn vraag staat er trouwens nog wáár jij dat symbool tegenkomt, in welk verband moeten wij het zoeken?
Amadea
8 jaar geleden
http://www.christipedia.nl/@api/deki/files/276/=peace-sign.jpg?size=webview
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea Ja, dat is het. Alleen zonder die verticale streep in het midden.
Antoni
8 jaar geleden
Goeie vraag! Ik weet het antwoord niet en ben heel benieuwd naar het antwoord.
Amadea
8 jaar geleden
Toch wacht ik nog steeds op het antwoord op de vraag wáár dat teken te zien is. In welke richting moet het worden gezocht?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea
Dat staat in het logo van actiegroep Identitair Verzet. Aan de linkerkant staat er dus een gele (of een witte) vlag, dat kan ik niet zo goed zien in het zwart-wit. Daar staat dat symbooltje op. Aan de rechterkant zie je een zwarte vlag, met het Omega-teken. Dat wordt op een pagina op hun website trouwens ook extra uitgelegd. De betekenis van het symbool op de linkervlag staat er echter niet.
Cryofiel
8 jaar geleden
Dit symbool dus:
https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xta1/v/t1.0-1/p160x160/10922651_584498318351678_5903037804314581731_n.jpg?oh=2927c0e0daff9702160434435120414d&oe=564F4A36&__gda__=1444373528_f21252bc6fb6c4ebd21a5ac83417d6ae
Cryofiel
8 jaar geleden
Hier beide vlaggen:
http://www.idverzet.org/wp-content/themes/irresistible/images/logo.png Waarom die vlaggen de vorm van een soort schaap hebben is me trouwens niet duidelijk.

Antwoorden (1)

Dat betreft het oude Spartaanse schild met een lambda erin. De lambda (hoofdletter Λ) is de elfde letter van het Griekse alfabet. Overgenomen uit een film waarin driehonderd Spartanen met zulke schilden tegen de Perzische overmacht strijden. Voor het Identitair Verzet het symbool voor de Euro­pese strijd tegen de vermeende islamisering.

Grappig is dat de lambda inclusief referentie aan Sparta ook wordt gebruikt als symbool van vrijheid voor homoseksuelen. Misschien zit daarom in het Nederlandse logo van de groepering geen lambda, maar een omega (Ω).

Zo zie je maar, als de gevraagde achtergrondinformatie wordt gegeven dan is het mogelijk om op een op het oog lastige vraag toch een antwoord te vinden.
Amadea
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Inderdaad, helemaal niet zo moeilijk te vinden. Waarom het nou bijna drie dagen moest duren voordat duidelijk werd waar het over ging? En waarom vraagstelster zelf niet een link naar de vlaggen en/of het logo kon plaatsen, terwijl beide toch bere-eenvoudig vindbaar waren?