mag je afbeeldingen van internet gebruiken om een geheel nieuwe fantasy wereld te creeren?

of moet je bij elke afbeeldingen de eigenaar ervan zien te vinden en hopen dat je toestemming krijgt. of is het al genoeg als je ergens vermeld dat je je jou collages/ fantasy werelden met afbeeldingen van internet hebt gecreëerd.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Waar wil je het precies in gebruiken?

Het beste antwoord

Ja dat lijkt me wel kunnen, als die afbeeldingen copyrightvrij zijn en zo lang het in de prive sfeer blijft. Bij veel afbeeldingen op Wikipedia is dit het geval. Als je de afbeeldingen/ kaarten wilt gebruiken om met vrienden en vriendinnen Advanced Dungeons & Dragons of andere fantasy rollenspellen te spelen zal er geen probleem zijn; veel van de bedoelde afbeeldingen zijn expliciet vrijgegeven voor niet-commerciele doeleinden.

Anders wordt het als je er iets commercieels mee wilt (er op een of andere manier iets aan wilt verdienen); dan zul je echt een copyrightlicentie moeten kopen. Bij afbeeldingen waarbij een maker vermeld staat is er meestal sprake van copyright, tenzij (en dat komt best vaak voor) de maker verklaart de afbeelding voor iedereen ter beschikking te stellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
betekend dat dan dat ik copyright moet aanvragen eenmalig voor alles of gewoon moet bij zetten dat het samengetelde afbeeldingen zijn waarmee iets nieuws is gecreëerd en dan de links en namen eventueel van de makers erbij. groetjes mistic9r. alvast bedankt voor je antwoord.